News:

Missa inte att vi finns i Tapatalk om man söker på snusforum. (Mobilapp för forumläsning.)

Main Menu

Diska snusdosor

Started by Granlund, November 28, 2018, 09:09:25

Previous topic - Next topic

Granlund

Jag kom att tänka på en "flaskrengörare" som jag köpte för ett tag sen, en 10cm lång "orm" av metall som man lägger i flaskor tillsammans med diskmedel och vatten och skakar så skrubbar den rent.
Funderar på någon liknande lösning för (plast)dosor men har inte riktigt kommit på något bra material. Det måste ju vara lite tungt och skrubbande. Någon som har ideer? Tänker vikten liten som stenkula eller liknande, men utformningen har jag inte riktigt kommit på än.

Vad tycks?

Jangefelt

Jag använder någon sån miljövänlig borste med utbytbart borsthuvud. Den är rund, så passar perfekt i en dosa!

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk


Pecka

När det gäller plastdosor så fungerar det utmärkt att lägga dem i diskmaskinen

Granlund

Mmm, diskmaskin har jag funderat på, nu har jag ju skaffat en diskmaskin till dessutom, ska bara koppla in den så har jag diskmöjligheter i bryggeriet med. :D

Får bli lite snusrengöring där med antar jag.

Nattvaktens Snus

Jag kör alltid mina i diskmaskinen oftast den med namnet Bosch, händer väl att jag anlitar diskmaskinen Sara oxå 8) :o :o
Men för att hjälpa Ts så går det utmärkt i vanlig diskmaskin :)
Må era överläpp stå rakt ut😲

Sangrid

Diskningen hemmavid är pyssligt. Måste göra det i en separat balja, och slänga ut vattnet på gården. Sedan installation av minireningsverk är det förbjudet med snus i avloppet. Det sabbar bakterierna i reningsverket.